2023
AMORIM, AMERICO N. ; JEON, L. ; ABEL, Y. ; PAPE, S. ; ALBUQUERQUE, E. X. S. ; SOARES, M. ; SILVA, V. C. ; AGUIAR, D. ; OLIVEIRA NETO, J. R. ; COSTIN, C. ; RODRIGUES, RODRIGO LINS ; LEON, M. ; PAULA, C. A. ; LOPES, J. ; SILVA, M. S. ; NASCIMENTO, M. V. ; PATRICIO, G. A. ; FLORENTINO, R. . Exploring the Use of Escribo Play Mobile Learning Games to Foster Early Mathematics for Low-Income First-Grade Children. COMPUTERS & EDUCATION, v. 199, p. 104759, 2023. PEREIRA, ALUISIO JOSÉ ; GOMES, ALEX SANDRO ; PRIMO, TIAGO THOMPSEN; RODRIGUES, RODRIGO LINS; JÚNIOR, RONALDO PEREIRA MELO ; MOREIRA, FERNANDO. Learning Mediated by Social Network for Education in K-12: Levels of Interaction, Strategies, and Difficulties . Education Sciences, 2023. MACEDO, V. ; SILVA, JOAO CARLOS SEDRAZ; LINS RODRIGUES, RODRIGO; VASCONCELOS, G. ; OLIVEIRA, D. G. . Aceitação da adoção de Realidade Aumentada no ensino de Biologia . RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 20, p. 186-195, 2023. B. JUNIOR, J. J. R. T. ; LINS RODRIGUES, RODRIGO; AMORIM, AMERICO N. . An overview of Game-based learning studies and their relationship to student engagement. RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 1, p. 1, 2023. DA SILVA, GABRIEL CANDIDO ; ROGRIGUES, RODRIGO LINS ; AMORIM, AMERICO N. ; CAMPOS FILHO, AMADEU SÁ DE . Forecasting the performance of early childhood education childrens through a game-based learning approach. RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 21, p. 297, 2023. NASCIMENTO, N. F. B. C. ; RODRIGUES, RODRIGO LINS ; BARROS, M. A. M. . Identification of the Profile of Teachers who teach Mathematics in the State System: an approach based on Multiple Correspondence Analysis. ENSINO DA MATEMÁTICA EM DEBATE, v. 10, p. 135, 2023. SILVA, L. M. ; LEITE, M. S. ; MELO, L. A. O. ; FREITAS, M. J. B. M. ; ROGRIGUES, RODRIGO LINS . Avaliação da eficiência das metodologias de problem based learning e rotação por estações em conjunto durante o ensino de robótica. RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 1, p. 1, 2023. RODRIGUES, RODRIGO L. ; GUSMÃO, ANDERSON SILVA ; FRANÇA, ROZELMA SOARES DE . A multimodal approach to identifying afective states in Computational Thinking practices. RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 1, p. 1, 2023.CANDIDO, G. ; CUNHA, R. ; MACIEL, A. M. A. ; RODRIGUES, RODRIGO . Utilização da Mineração de Dados Educacionais na Educação Infantil. RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 1, p. 1, 2023
2022
DA SILVA, GABRIEL CANDIDO ; RODRIGUES, RODRIGO L. ; AMORIM, AMERICO N. ; MELLO, RAFAEL F. ; NETO, JOSÉ R. OLIVEIRA . Game learning analytics can unpack Escribo play effects in preschool early reading and writing . Computers and Education Open, v. 3, p. 100066, 2022. B. JUNIOR, J. J. R. T. ; DA SILVA, GABRIEL CANDIDO; LINS RODRIGUES, RODRIGO. A relação entre nível socioeconômico e proficiência em matemática de estudantes pernambucanos do 9º ano através da Mineração de Dados Educacionais . Amazônia (UFPA), v. 18, p. 112, 2022. MACEDO, V. F. ; SILVA, J. C. S. ; VASCONCELOS, G. M. C. ; LINS RODRIGUES, RODRIGO; OLIVEIRA, D. G. . Mapeamento dos Recursos de Realidade Aumentada adotados no contexto da Educação Básica no Brasil . ID ON LINE. REVISTA DE PSICOLOGIA, v. 16, p. 611, 2022. CAMPOS FILHO, AMADEU SÁ DE ; RIBEIRO SOBRINHO, JOÃO MARCELO DUARTE ; ROMÃO, RICARDO FUSANO ; SILVA, CARLOS HENRIQUE NASCIMENTO DOMINGUES DA ; ALVES, JÚLIO CESAR PEREIRA; RODRIGUES, RODRIGO LINS. O ensino remoto no curso de Medicina de uma universidade brasileira em tempos de pandemia . REVISTA BRASILEIRA DE EDUCAÇÃO MÉDICA (ONLINE), v. 46, p. 1-8, 2022. OLIVEIRA, P. L. S. ; RAMOS, J. L. C. ; SEDRAZ SILVA, JOÃO CARLOS; RODRIGUES, RODRIGO LINS. Identificação de Pesquisas e Análise de Algoritmos de Clusterização para Descoberta de Perfis de Engajamento . REVISTA BRASILEIRA DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, v. 1, p. 1, 2022.
2021
NASCIMENTO, J. B. ; RODRIGUES, RODRIGO LINS ; ANDRADE, V. L. V. X. . Aplicações de game learning analytics na abordagem sobre conceitos de matemática . RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 19, p. 51-60, 2021. RAMOS, J. L. C. ; GOMES, C. V. C. ; SEDRAZ SILVA, JOÃO CARLOS ; RODRIGUES, RODRIGO LINS . Um dashboard para a percepção dos professores sobre as atividades de estudantes em ambiente virtual de aprendizagem . RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 19, p. 213-222, 2021. OLIVEIRA, P. L. S. ; RAMOS, J. L. C. ; SEDRAZ SILVA, JOÃO CARLOS ; RODRIGUES, RODRIGO LINS . Identificação de Pesquisas e Análise de Algoritmos de Clusterização para Descoberta de Perfis de Engajamento. REVISTA BRASILEIRA DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, v. 1, p. 1, 2021. GONCALVES, A. D. S. ; NASCIMENTO, J. B. ; GOUVEIA, J. F. ; RODRIGUES, R. L. . Concepções de professores de rede básica de ensino a respeito da utilização de jogos no Ensino da Matemática . Temática – Revista eletrônica de publicação mensal, v. 17, p. 196, 2021.
2020
PONTUAL FALCÃO, TACIANA ; FERREIRA MELLO, RAFAEL ; LINS RODRIGUES, RODRIGO. Applications of learning analytics in Latin America . British Journal of Educational Technology, v. 51, p. 871-874, 2020. SANTOS, J. L. S. ; LINS RODRIGUES, RODRIGO. Revisão sistemática sobre características de gestão de tempo na realização de atividades educacionais em sistemas de gerenciamento de aprendizagem . REVISTA LATINOAMERICANA DE TECNOLOGÍA EDUCATIVA, v. 19, p. 1, 2020. SILVA, L. M. ; LINS RODRIGUES, RODRIGO. Uma Revisão Sistemática da Literatura para Identificação de Lacunas de Pesquisa Relacionadas a Mineração de Processos Educacionais . RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 1, p. 1, 2020. MELLO, R. F. L. ; RODRIGUES, RODRIGO LINS; FERREIRA JUNIOR, N. R. ; GOMES, A. S. . Learning Process Visualization for Distance Learning Teachers: Design Requirements and Visual Encodings . RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 1, p. 1, 2020. VASCONCELOS, G. M. C. ; SEDRAZ SILVA, JOÃO CARLOS ; RODRIGUES, RODRIGO LINS ; SILVA, L. M. ; RAMOS, J. L. C. . Mapeamento das Tecnologias Educacionais Digitais adotadas para o ensino-aprendizagem de Matemática em instituições de Ensino Médio no Brasil . RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 18, p. 1, 2020.
2019
RODRIGUES, RODRIGO LINS; RAMOS, J. L. C. ; SEDRAZ SILVA, JOÃO CARLOS; DOURADO, R. A. S. ; GOMES, A. S . Forecasting Students’ Performance Through Self-Regulated Learning Behavioral Analysis . INTERNATIONAL JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION TECHNOLOGIES, v. 17, p. 52-74, 2019. RODRIGUES, RODRIGO LINS. EDX Participants Profile: Analysis of the Factors that Lead to the Search for Certification . RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 1, p. 1, 2019. RICHARD MACHADO, C. J. ; MACIEL, A. M. A. ; MENEZES, R. ; RODRIGUES, RODRIGO LINS . An Approach for Thematic Relevance Analysis Applied to Textual Contributions in Discussion Forums . INTERNATIONAL JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION TECHNOLOGIES, v. 17, p. 37-51, 2019. ROLIM, VITOR ; Ferreira, Rafael ; LINS, RAFAEL DUEIRE ; G’SEVI’, DRAGAN . A network-based analytic approach to uncovering the relationship between social and cognitive presences in communities of inquiry . Internet and Higher Education, v. 1, p. 1, 2019. ANDRE, M. ; Rafael Ferreira ; GARROZI, C. ; ROLIM, V. B. ; PINHEIRO, A. . A system based on NLP and GA to support pedagogical mediation in discussion forums . REVISTA BRASILEIRA DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, v. 26, p. 61-75, 2018. VASCONCELOS, V. M. V. ; SILVA, N. A. L. E. ; SOUZA, A. J. ; RODRIGUES, RODRIGO LINS . A Gamification Approach for the Development of Computational Thinking Skills . LITERACY INFORMATION AND COMPUTER EDUCATION JOURNAL (LICEJ), v. 1, p. 1-10, 2019. PORTO, A. P. ; SA, E. F. ; LIMA, R. A. ; ROGRIGUES, RODRIGO LINS . Relato de Experiência de um Clube de Desenvolvimento de Jogos com Ênfase em Sala de Aula Invertida . REVISTA TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 31, p. 1, 2019.
2018
SILVA, J. C. S. ; ZAMBOM, E. G. ; RODRIGUES, RODRIGO L. ; SOUZA, F. F. ; RAMOS, J. L. C. . Effects of Learning Analytics on Students’ Self-Regulated Learning in Flipped Classroom . INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY EDUCATION, v. 14, p. 91-107, 2018. DOURADO, R. A. S. ; LAURENDON, C. E. M. ; RODRIGUES, RODRIGO LINS ; GOMES, A. S. . Analisando a Participação e a Aprendizagem em Comunidades Virtuais a partir da Teoria de Barbara Rogoff .. RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 16, p. 1, 2018. SEDRAZ SILVA, JOÃO CARLOS ; SOUZA, F. F. ; RAMOS, J. L. C. ; RODRIGUES, RODRIGO LINS ; ZAMBOM, E. G. ; CAVALCANTI, A. A. . Evaluación de la usabilidad de un recurso de Learning Analytics dedicado a la promoción de la Autorregulación del Aprendizaje en Flipped Classroom . REVISTA LATINOAMERICANA DE TECNOLOGÍA EDUCATIVA, v. 18, p. 1, 2018. SEDRAZ SILVA, JOÃO CARLOS ; RODRIGUES, RODRIGO LINS ; RAMOS, J. L. C. ; SOUZA, F. F. ; ZAMBOM, ERIK DE GOUVEIA . Usabilidade de um dashboard destinado à autorregulação de estudantes em Sala de Aula Invertida . RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 16, p. 1-10, 2018. SEDRAZ SILVA, JOÃO CARLOS ; PASSOS, J. C. O. ; RAMOS, J. L. C. ; RODRIGUES, RODRIGO LINS ; SOUZA, F. F. . Mapeamento de projetos de Learning Analytics para a Autorregulação da Aprendizagem em Sala de Aula Invertida . RENOTE. REVISTA NOVAS TECNOLOGIAS NA EDUCAÇÃO, v. 16, p. 1-10, 2018. GOMES, TANCICLEIDE CARINA SIMÕES ; Pontual Falcão, Taciana ; TEDESCO, PATRÍCIA CABRAL DE AZEVEDO RESTELLI . Exploring an approach based on digital games for teaching programming concepts to young children . International Journal of Child-Computer Interaction, v. 16, p. 77-84, 2018. PONTUAL FALCÃO, T.. Feedback and Guidance to Support Children with Intellectual Disabilities in Discovery Learning with a Tangible Interactive Tabletop . ACM TRANSACTIONS ON ACCESSIBLE COMPUTING (TACCESS), v. 11, p. 1-28, 2018. MEDEIROS, R. P. ; RAMALHO, G. L. ; PONTUAL FALCÃO, T. . A Systematic Literature Review on Teaching and Learning Introductory Programming in Higher Education . IEEE Transactions on Education, v. PP, p. 1-14, 2018. Pontual Falcão, Taciana. Tangible Representational Properties: Implications for Meaning Making . Multimodal Technologies and Interaction, v. 2, p. 54, 2018. Pontual Falcão, Taciana; Mendes de Andrade e Peres, Flávia ; Sales de Morais, Dyego Carlos ; da Silva Oliveira, Glaucileide. Participatory methodologies to promote student engagement in the development of educational digital games . COMPUTERS & EDUCATION, v. 116, p. 161-175, 2018. ANDRE, M. ; Rafael Ferreira ; GARROZI, C. ; ROLIM, V. B. ; PINHEIRO, A. . A system based on NLP and GA to support pedagogical mediation in discussion forums . REVISTA BRASILEIRA DE INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO, v. 26, p. 61-75, 2018.